Se schimba Codul Rutier, telefonul la volan te lasa fara permis

Codul Rutier

Daca obisnuiti sa folositi telefonul mobil atunci cand sunteti la volan trebuie sa stiti ca de sambata 12 octombrie Codul Rutier se schimba si puteti ramane fara permis.

Conform legii soferii nu vor mai putea folosi telefonul mobil sau dispozitive cu ajutorul carora se pot face înregistrari foto/video in timp ce conduc. Sancţiunea este maximum 725 de lei si 4 puncte de penalizare, insa cei prinsi ar putea ramane si fara permis de conducere.

„La data de 12 august 2019, Guvernul Romaniei a adoptat Ordonanta nr. 11 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice. Spre deosebire de cadrul legal anterior, care viza exclusiv folosirea telefonului mobil, prin noile reglementari a fost interzisa tinerea in mana sau folosirea cu mainile in orice mod atat a telefonului mobil, cat si a oricarui dispozitiv mobil prevazut cu functia de inregistrare ori redare text, foto sau video, de catre conducator, in timpul conducerii vehiculului aflat in miscare”, a transmis Polita Romana.

Astfel, intra sub incidenta acestor sanctiuni, tinerea in mana sau folosirea cu mainile in orice mod, a telefonului mobil sau a oricarui dispozitiv mobil prevazut cu functia de inregistrare ori redare text, foto sau video, concomitent cu:

– depasirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate
metrologic;

– circulatia pe un sector de drum pe care accesul este interzis;

– nerespectarea obligatiei de a folosi luminile de intalnire si pe timpul zilei ori a luminilor pentru circulatia diurna, pe autostrazi, drumuri expres si pe drumuri nationale europene (E);

– depasirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate
metrologic;

– nerespectarea regulilor privind manevra de intoarcere, mersul inapoi, schimbarea benzii de circulatie sau a directiei de mers, daca prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;

– nepastrarea unei distante corespunzatoare fata de vehiculul care il preceda, daca prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;

– patrunderea intr-o intersectie atunci cand circulatia in interiorul acesteia este blocata;

– neacordarea prioritatii de trecere pietonilor angajati in traversarea regulamentara a drumului public prin locurile special amenajate si semnalizate, aflati pe sensul de deplasare a autovehiculului, tractorului
agricol sau forestier ori tramvaiului;

– nerespectarea regulilor privind depasirea;

– depasirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate
metrologic;

– circulatia pe sens opus, cu exceptia cazurilor in care se efectueaza regulamentar manevra de depasire;

– depasirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate
metrologic;

– neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferata cand barierele sau semibarierele sunt coborate ori in curs de coborare sau cand semnalele cu lumini rosii si/sau sonore sunt in functiune;

– depasirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv si pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic.

Sursa ziare.com