Indice de viteza la anvelope
Evaluarea vitezei anvelopelor si de ce conteaza
Viteza maxima a anvelopei este viteza maxima a anvelopelor care pot transporta in siguranta o sarcina (greutatea originala a vehiculului dvs. plus orice este in ea) pentru o perioada de timp sustinuta in conditii ideale. Evaluarea este modelata pe peretele lateral al anvelopei, semnificata printr-o litera sau doua, de obicei dupa numarul indicelui de incarcare. Impreuna, indicele de incarcare si evaluarea vitezei formeaza descrierea serviciului.
Fiecare litera din evaluarea vitezei reprezinta o viteza maxima bazata pe o diagrama standard.
Principalele lucruri de stiut:
In general, cu cat o anvelopa este evaluata mai sus in alfabet, cu atat va gestiona mai bine caldura si vitezele mai mari. Exista o exceptie pentru ratingul H; cititi mai departe de ce.
Capacitatea dvs. de viteza reala poate fi mai mica decat evaluarea unei anvelope. Evaluarea indica performanta unei anvelope noi in setari de laborator strict controlate, nu pe drum deschis. Starea anvelopei, nivelul de umflare, incarcatura suplimentara, suprafetele drumului si vremea sunt limite zilnice care joaca viteza maxima de siguranta a unei anvelope.
Daca aveti anvelope cu viteze diferite, limita cea mai mica anvelopa este cea mai rapida pe care o puteti conduce si ramaneti in limitele capacitatii anvelopelor.
Cele mai frecvente evaluari sunt S si T (sedanuri, monovolume, camioane usoare); H (unele autoturisme, masini sport, cupe, unele camioane usoare); N, P, Q si R (camioane usoare); si V, W si Y (masini de inalta performanta). Majoritatea anvelopelor de iarna au cote de viteza Q, S sau T.
Nota: Da, indicele H este deplasat si nu este o greseala. Cand au fost dezvoltate pentru prima data indicele de viteza a anvelopelor in Europa, in anii 1960, existau doar trei evaluari: S, H si V. Pe masura ce tehnologia anvelopelor s-a dezvoltat si au fost introduse noi clase de viteza, tabelul de rating s-a extins pentru a include alfabetul complet. Dar litera H si-a pastrat viteza initiala de 130 mph, asa ca se afla mai tarziu in grafic.
Anvelopele cu rating Z vor avea uneori literele ZR incorporate cu informatiile despre dimensiunea anvelopei in loc de descrierea serviciului.
Cum se determina evaluarile de viteza?
Producatorii de anvelope determina capacitatea unei anvelope de caldura si viteza folosind o masina de testare. De obicei, testarea se face pentru a respecta standardele ECE (Comisia Economica pentru Europa), astfel incat scala se bazeaza pe kilometri pe ora (km / h). Uneori se face un test mai riguros pentru a indeplini standardele SAE (Society of Automotive Engineers).
Pentru testul ECE, anvelopa este umflata corespunzator si montata pe o roata atasata la o masina de testare intr-o camera incalzita la 77 de grade F.
Anvelopa este presata pe un tambur metalic cu suficienta presiune pentru a simula o sarcina realista.
Incepand cu o viteza cu 40 km/h mai mica decat nivelul de rating propus, anvelopa este rotita in trepte de 10 minute la viteze din ce in ce mai mari, pana cand atinge viteza tinta.
Anvelopa se invarte timp de 10 minute la viteza tinta.
Este apoi scos din masina si inspectat pentru orice defectiuni, cum ar fi separarea componentelor benzii de rulare. Daca este intact, depaseste viteza nominala.
Uneori se va adauga un test SUS (viteza de crestere) dupa ce anvelopa functioneaza la viteza tinta. Viteza creste pana cand anvelopa se defecteaza.
Daca anvelopa este testata la standardul SAE, este necesar sa ruleze o ora la viteza tinta intr-o camera incalzita la 100 de grade.
Cat de mult conteaza pentru conducerea si viata ta?
Anvelopele cu viteze mai mari ofera beneficii de manevrabilitate care ii entuziasmeaza pe unii soferi, dar exista compromisuri. Deoarece sunt de obicei fabricate cu compusi de cauciuc mai moi si o constructie mai rigida, ofera o mai buna stabilitate la viraj, putere de oprire si raspuns la directie. Dar asteptati-va la un confort putin mai mic, performante mai scazute in conditii de frig si durata de viata mai scurta a benzii de rulare. Consumer Reports a descoperit ca unele anvelope clasificate H si V nu au durat atat de mult decat cele evaluate pentru viteze mai mici.
De ce indice ai nevoie?
Chiar si in statele in care limitele de viteza in mediul rural sunt de 75 mph, majoritatea soferilor vor ramane cu mult sub limitele de viteza ale anvelopelor cu rating H. Navetistii si soferii de masini de familie vor fi probabil destul de multumiti de anvelopele S sau T.
Daca esti un sofer plin de spirit cu o masina de inalta performanta, s-ar putea sa fii mai multumit de anvelopele V, W sau Y. Soferii de camioane usoare vor cauta simbolurile N, P, Q, R, S, T sau H.
Daca inlocuiti anvelopele si credeti ca este posibil sa doriti o anvelopa cu viteza mai mica sau mai mare, cel mai bine este sa nu amestecati. Atunci cand monteaza anvelope cu cote diferite, tehnicienii prefera sa le puna pe cele cu viteza mai mica in fata pentru a preveni supravirarea. Acest lucru poate intra in conflict cu cea mai buna practica de a pune anvelopele cu cea mai mare banda de rulare pe spate, ceea ce este important pentru tractiunea pe umed.
Trebuie sa folositi anvelope cu acelasi indice de viteza.
Recomandari cheie
Evaluarea vitezei anvelopelor nu este ca o limita de viteza afisata pe indicatoarele autostrazii. Se bazeaza pe simulari de laborator si nu tine cont de factorii din viata reala care determina capacitatea reala a anvelopei: sunt anvelopele umflate complet? Este vehiculul dvs. aliniat corect? Cat de cald este drumul? Ati avut vreodata reparat un apartament? Care este varsta si starea benzii de rulare?
Nu folositi evaluarea ca ghid pentru viteza maxima pe care o puteti conduce. Daca transportati o incarcatura grea, aveti o anvelopa care a fost petecata dupa o punctie sau lipseste aerul, capacitatea de viteza a anvelopei dvs. va fi mult redusa. Pentru a conduce in siguranta, pastrati viteza la limita de viteza afisata – sau mai mica, atunci cand conditiile de drum sau vremea nu sunt ideale.
Tractari Auto Super Ieftine
Memoreaza numarul nostru de telefon 0766.566.566. Daca ai probleme cu masina suna-ne si vom ajunge la tine in cel mai scurt timp posibil. Drum bun!